Pompy do zasobników na paliwa lotnicze

pompa

Przy wyborze pompki do oleju, który będzie przepompowywany z zbiornika z benzyną do maszyny rolniczej trzeba kierować się przeważnie, wytrzymałością urządzenia. Pompy do diesla wykonywane są jednocześnie przez spore marki z ogromnym doświadczeniem, ale także przez korporacje, które nie mają praktyki i robią pompy, podobne, jednak odzwierciedla się to, na jakości i trwałości pomp benzyny. Do najbardziej popularnych korporacji wykonujących asortyment do zbiorników na olej należy firma GEKO. Na odwrocie istnieją pompy, które składane są przez chińskich potentatów. Pompy te są sporo tańsze niestety ich, trwałość jest sporo słabsza. Innym mankamentem tych pomp jest brak dostępności układów zamiennych na krajowym rynku.

Rodzaje pomp do paliw płynnych

Rodzaje pomp do paliw płynnych to w większości wypadków pompy łopatkowe samozasysające zasilane napięciem 230V lub napięciem 12V. Urządzenia do pompowania oleju napędowego zasilane z sieci jednofazowej 230V stosowane są najczęściej na zbiornikach z paliwem, które stosowane są głównie w instytucjach drogowych. Wydajność tego rodzaju pomp jest zróżnicowana i waha się od 60 do kilkuset litrów na minutę. Z reguły używanymi pompami do tankowania maszyn budowlanych to urządzenia o przepływie od 45 litrów na minutę do 76 litrów na minutę. Pompy zasilane napięciem 12V wykorzystywane są w przypadkach gdzie nie mamy dostępu do sieci 230V, zostaje nam wyłącznie napięcie z pojazdów ewentualnie maszyn. Pompy 12V używane są do pracy przerywanej, co oznacza, że mogą one pracować przez pewien czas ok 30 min w następnej kolejności muszą być schłodzone i znowu mogą tłoczyć olej.

Pompy do benzyny o dużej wydajności.

Dystrybutor paliwa o wydajności powyżej 155 l/min są sporadycznie wykorzystywane do zatankowania aut z uwagi na ich duży koszt, aczkolwiek urządzenia tego rodzaju także są produkowane. Pompy zasilane mogą być również napięciem jednofazowym lub napięciem 400V. Zasada funkcjonowania urządzeń o dużej skuteczności jest bardzo podobna do ich małych braci. Różnica polega na wielkości urządzenia a zatem jej siły. Pompy użytkowane są do przepompowywania oleju napędowego pomiędzy ogromnymi pojemnikami. Przetłaczanie dając za przykład 5000 tys. litrów paliwa trwa przeważnie 20 minut, taka sama czynność przy wykorzystaniu pompy o wydajności 56 l/ min trwa bardzo długo, co nie ulega najmniejszym wątpliwościom przekłada się też na koszt roboczo godziny osoby, która przeprowadza kompletną operację.

Wybór pompy

Wybierając pompę do oleju powinno się określić nadrzędne przeznaczenie urządzenia, jeśli będziemy tankować pojazdy osobowe o wielkości zbiornika do kilkudziesięciu litrów bez nerwów możemy nabyć urządzenie o sprawności ok 60 litrów na minutę, do tankowania TIR możemy nabyć urządzenie o sporej wydajności w celu skrócenia okresu tankowania.