Jak promować firmę budowlaną?

budowa

Z budowaniem wizerunku jest jak z budowaniem domu – o jego trwałości decyduje wiedza, materiały, oraz solidne fundamenty. Jak skutecznie promować swoją firmę budowlaną, zarówno w internecie, jak i na ulotkach i innych materiałach drukowanych? Oto kilka porad, które mogą Ci się przydać

Czy ulotki budowlane są skuteczne?

Chociaż nie brakuje głosów negujących ich skuteczność – tak naprawdę ulotki dla firm budowlanych mogą stanowić ogromne narzędzie pozyskiwania klientów. Dlaczego? Głównie dlatego, że firmy budowlano-remontowe pozyskują klientów głównie drogą bezpośrednią – z poleceń lub za sprawą ogłoszeń i materiałów drukowanych. W przypadku ulotki, poza samymi danymi kontaktowymi, można tam przedstawić szerszą ofertę – wraz z cennikiem oraz zdjęciami z konkretnych realizacji.

Ulotka dla firmy budowlanej pozwoli dotrzeć bezpośrednio do klienta – obecnego lub przyszłego. Dzięki niej umocnisz wizerunek profesjonalnej firmy. To po prostu działa, zwłaszcza w tej branży! Zacznijmy jednak od początku, czyli od strategii firmy budowlanej.

Wyróżnij się – dobrą strategią

Konkurencja jest ogromna, aby nie utonąć w morzu podobnych ofert, warto znaleźć coś, co Cię wyróżni. Jednak nie chodzi tutaj o przaśne, agresywne reklamy – ale o konkretną wartość, oferowaną użytkownikowi. Najlepszym sposobem na podniesienie skuteczności Twoich działań reklamowo-marketingowych jest stworzenie spójnej, długoterminowej strategii. Powinna ona zawierać zarówno wytyczne, dotyczące identyfikacji wizualnej firmy budowlanej, jak i księgę stylu – czyli planowany sposób komunikacji. To podstawa, na której warto opierać wszystkie reklamy oraz działania marketingowe.

Content marketing dla firm budowlanych

Warto wprowadzać zasady content marketingu – zarówno w Internecie, jak i przy wydruku ulotek i innych materiałów promujących firmę. Mówiąc w dużym uproszczeniu – content marketing dla branży budowlano-remontowej oznacza długofalową strategię, nastawioną na budowanie relacji. Jego filarem jest stałe poznawanie i odpowiadanie na potrzeby klientów (także ich wyprzedzanie). Jeśli tworzysz treści dla firmy budowlanej, nie skupiaj się na wyjątkowości swojej marki, ale zaoferuj użytkownikowi konkretną wartość – odpowiedź na jego potrzebę i podziel się swoim know-how.

Jak tworzyć treści dla firmy remontowo-budowlanej?

Nie bój się dzielić swoją wiedzą, poradami i umiejętnościami – publikuj tutoriale, wartościowe DIY i wszystko, co naprawdę może się przydać użytkownikowi. Dobrze prowadzony CM dla firmy budowlanej może się przeistoczyć w inbound marketing – czyli mechanizm, gdy to klient sam wyszukuje i trafia na Twoje treści. Efekt? Ty zyskujesz wartościowe treści, ruch i umacniasz swoją pozycję eksperta, a klient otrrzymuje odpowiedź na swoją potrzebę. Te zasady warto stosować na różnych kanałach – zarówno w internecie (publikując wartościowe artykuły, filmy i infografiki), jak i w przypadku ulotek, katalogów i innych materiałów drukowanych.

Jak stworzyć ulotkę dla firmy budowlanej?

Niezależnie od tego, czy projektujesz ulotkę dla majsterkowicza, złotej rączki, czy dla dużej firmy budowlanej – warto zrobić to dobrze. Oto kilka zasad, które zbliżą Twoją ulotkę do ideału.

  • Umiar – czyli im mniej treści, tym większa szansa, że odbiorca przyswoi ją w całości. Przedstawiaj tylko konkrety – stosuj krótkie zdania, punktory i inne sposoby podzielenia treści.
  • Liczba stron – w przypadku krótkiej informacji i zachęty do kontaktu wystarczy Ci ulotka cięta-dwustronna, jeśli chcesz dodać zdjęcia i mapki – wybierz ulotkę składaną, która pozwoli czytelnie rozłożyć treść.
  • Ortografia i stylistyka powinny być sprawdzone co najmniej przez kilka osób. Literówki, spacje przed znakami interpunkcyjnymi lub błędy stylistyczne – lepiej je wyłapać, zanim zrobi to odbiorca.
  • Treść powinna być tworzona z uwzględnieniem języka korzyści, najlepiej zgodnie ze schematem AIDA (Attention, Interest, Desire, Action).
  • Kolor – pamiętaj, żeby przed wysłaniem pliku do drukarni upewnić się, że ulotka została zaprojektowana w przestrzeni kolorystycznej CMYK. Nie zapominaj też o dodawaniu zdjęć w odpowiedniej rozdzielczości.
  • Atrakcyjne zniżki i kupony to element, który znacznie podnosi skuteczność ulotek. Dodając to swojej ulotki kod rabatowy na usługi, zwiększasz szansę na to, że klient zachowa Twoją reklamę (i skorzysta z niej przy najbliższej okazji).