Dawno, dawno temu ludzie zaczęli posługiwać się znakami. Z różnych powodów – aby odczarować złe moce, ochronić się przed urokiem, poskromić wrogą przyrodę… Dzisiaj posługujemy się projektem logo. W jakim celu? I dlaczego proste projekty ulotek są najbardziej interesujące?
Dawne znaki i współczesne logo dla firmy – tak samo irracjonalne?
Dla ludzi żyjących kilka tysięcy lat temu rysowanie znaków, na przykład na ścianach pierwszych domostw było rodzajem rytuału. Ze znakami czuliśmy się po prostu bezpiecznie. Choć ich funkcja była bardziej mistyczna niż użytkowa. Dawne znaki mediowały pomiędzy rzeczywistością doczesną a transcendentną. Miały status czegoś pośredniego, przejściowego. Stąd zawsze nacechowane były tajemniczością.
Co ciekawe, współczesne logo dla firmy, mimo że tworzone przez całkiem nowoczesne, profesjonalne agencje reklamowe nie straciło zbyt wiele ze swojej mistyczności. Nadal łączy klienta i markę w sposób irracjonalny. Bo współczesny konsumpcjonizm stał się w pewnym sensie nową religią, a do galerii handlowej chodzimy w weekendy niczym do kościoła. Czujemy się samotni, zagubieni we współczesnym, pędzącym do przodu, zmechanizowanym świecie, podobnie jak ludzie prehistoryczni czuli się zagubieni w kontakcie z burzą.
Marka jest nam przyjazna, daje poczucie przynależności i bezpieczeństwa. Jednak aby znaki łączyły bardzo silnie markę i jej fana, muszą być tworzone przez naprawdę dobrych profesjonalistów, przez naprawdę dobre agencje reklamowe.
Prosty projekt logo – unikalne glify i charakterystyczne inicjały
Zaletą dobrego projektu ulotki, genialnego loga firmowego jest prostota. Niektóre rodzaje logo są na tyle proste i czytelne, że składają się z samej nazwy firmy. Są to tak zwane logotypy – a posługują się nimi takie firmy jak Coca-cola czy Disney. Jednak taki sposób na sukces sprawdza się najbardziej przy oryginalnych a nie pospolitych nazwach.
Prostota idzie też w parze z konkretnym przekazem i zdecydowanym charakterem, z którym klient może się utożsamiać. Może być to na przykład bardzo wyrazista postać – jak nawiązujący do opony otyły ludzik emblematujący markę Monopoly.
Prostotą również często cechują się projekty logo w formie glifu, czyli jednej litery zastępującej nazwę. Może być to także inny topograficzny znak. Unikalnością i czytelnością, a także zapamiętywalnością charakteryzują się glify takich firm jak McDonalds (słynna żółta literka M, po której rozpoznajemy punkt restauracji z daleka).
Bardzo klarownie mogą wyglądać także eleganckie, szlachetne monogramy albo inicjały, składające się z samych znaków i liter (marka Volkswagen) – często samą formą (w stylu retro, secesyjnym) wyrażające priorytetowość doświadczenia i tradycji.
Profesjonalna firma – klarowne i wyraziste logo
Dobre logo marki to szansa na sukces, to inwestycja w przyszłość, to sposób na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. To wreszcie sposób na stworzenie dobrej komunikacji pomiędzy firmą a konkretną grupą docelową. Ja widzimy, trudno jest stworzyć idealne logo. Dobrze jest więc zaufać doświadczonej, profesjonalnej firmie – stawiającej na prostotę i oryginalność loga czy projektu ulotki. Dobrze jest zaufać doświadczonej agencji reklamowej, mającej zadowolonych klientów i oferującej szybką realizację.